دارچین منبع آنتی‌اکسیدان

بهترین محصولات اورگانیک

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

دارچین منبع آنتی‌اکسیدان

۱,۸۷۵ بازديد

مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در دارچین به قدری بالاست که این ماده در بین مواد دارای آنتی‌اکسیدان، رتبه هفتم را کسب کرده است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دارچین حتی از سیر، آویشن و رزماری بیشتر است. علت استفاده دارچین در طب سنتی به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فنولیک اسید و فلاونید‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها در خوراکی‌هایی مثل شکلات تلخ و انواع توت یافت می‌شوند.

از خواص دارویی دارچین کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی

مواد موجود دردمنوش دارچین، کلسترول بد خون را کاهش داده و کلسترول خوب خون را ثابت نگه می‌دارد. همچنین این مواد موجب تنظیم فشار خون و کاهش بروز حملات قلبی می‌شود. از دیگر خواص دارچین بهبود بخش‌های آسیب دیده و جای زخم، با بالا بردن افزایش گردش خون است.

دارچین ضد دیابت

جالب است بدانید، دارچین به خاطر کاهش دادن قند خون و بالابردن حساسیت هورمون انسولین، یک ضددیابت قوی شناخته می‌شود. اما چطور؟ وقتی دارچین وارد بدن شما می‌شود، آنزیم‌هایی با نام آلانین که وظیفه جذب گلوکز به جریان خون را دارند، غیرفعال می‌شوند. بنابراین قند خون وارد شده بدون این که جذب شود، از بدن خارج می‌شود. تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم با مصرف این ماده پس از مدتی شاهد کاهش قند خون می‌شوند.

دارچین بخورید برای مبارزه با آلزایمر

از دیگر خواص دارچین ، مبارزه با آلزایمر است. خواص آنتی‌اکسیدانی دارچین، از مغز درمقابل بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون مراقبت می‌کند. علاوه بر آن، دارچین باعث فعال شدن پروتئین‌هایی می‌شود که از مغز در برابر بعضی از اثرات منفی مثل استرس و بیماری‌های ذهنی محافظت می‌کند.

دارچین برای پیشگیری از ورود عفونت

دارچین یک آنتی‌بیوتیک قوی است. به همین خاطر در برابر بسیاری از بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کند. روغن موجود در چوب این درختچه از بروز بیماری‌های گوارشی، پوست و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. ترکیب عسل و دارچین برای محافظت از پوست در برابر آکنه و آلرژی تجویز ‌می‌شود. با توجه به مطالعات انجام شده، روغن دارچین حتی می‌تواند خطر ابتلا به HIV را هم کاهش دهد.

دارچین خوشبوکننده دندان و دهان است

مطالعات اخیر نشان داده است که دارچین با باکتری‌های موجود در میکروفلورای دهان مبارزه کرده و باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان، عفونت و بوی بدن دهان می‌شود. روغن این درختچه در مقابل سایر گیاهان توانایی بیشتری در حفظ سلامت دهان و دندان داشته و مانند یک دهانشویه طبیعی عمل می‌کند. این روغن به خاطر بوی مطبوع و خاصیت ضدعفونی در تهیه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شامپو و کرم استفاده می‌شود.

بهترین خواص دمنوش دارچین

دمنوش دارچین یکی از مفیدترین و سالم‌ترین انواع دمنوش هاست. از خواص دارچین و خواص دمنوش دارچین و زنحبیل در انواع رژیم لاغری استفاده میشود. دمنوش دارچین جزو نوشیدنی - نوشیدنی گرم میباشد البته زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 5دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .در فروشگاه محصولات ارگانیک بهترین دمنوش ها یافت میشود.

آنتی اکسیدان چیست؟

علاوه بر ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین و فیبر (و سایر مواد مغذی و ریز مغذی ها) ، مواد غذایی حاوی بسیاری از ترکیبات دیگر هستند که برای سلامتی ما مهم می باشند. مطابق با گفته ی انستیتوی ملی بهداشت ، آنتی اکسیدان ها به عنوان مواد طبیعی یا ساخته شده توسط انسان تعریف شده اند که می توانند از آسیب اکسیداتیو یک سلول جلوگیری کنند یا آن را به تأخیر بیاندازند.

این ترکیبات یک گروه هستند ، به این معنی که فقط یک نوع آنتی اکسیدان وجود ندارد. نمونه هایی از انواع آنتی اکسیدان ها عبارتند از: فلاونوئیدها (مانند آنتوسیانین) ، کاروتنوئیدها (مانند لیکوپن) و بسیاری از ترکیبات دیگر که در انواع مختلف مواد غذایی یافت می شوند.

سالم زیبا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.