مقدار مصرف نخود در زندگی روزمره

بهترین محصولات اورگانیک

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقدار مصرف نخود در زندگی روزمره

۱,۸۷۷ بازديد

نخود از قدیم در سفره ایرانیان جای داشته و معروف‌ترین غذایی که با آن درست می‌شود آش و آبگوشت است. مصرف نخود به دلیل غنی بودن از ویتامین K به حفظ و تقویت استخوان‌ها بسیار کمک می کند.نخود موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، از این رو به افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است، مانند بیماران مبتلا به ام اس مصرف نخود توصیه می شود.بازشدن سینه و گرفتگی صدا از دیگر خواص نخود است. به این منظور نخود را با شیر تازه مخلوط و میل کنید. این ترکیب خاصیت ضدسرفه و سرماخوردگی نیز دارد. نخود در غذاهای خاورمیانه مانند حمص و فلافل دانه‌ای محبوب است. اما شما می‌توانید از نخود استفاده بیشتری کنید و خود را از خواص فراوان آن محروم نکنید. این دانه سرشار از مواد معدنی مانند آهن و کلسیم و انواع ویتامین B است.نخود ارگانیک به دلیل داشتن ویتامین‌های B1،B2 و A برای بهبود بیماری های متعددی مناسب است و می‌تواند به ساخت و رشد سلول‌ها کمک کند. خواص نخود بسیار است از جمله حاوی کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم است که برای بهبود پوکی استخوان و کم‌خونی مناسب و با وجود منیزیم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. نخود می‌تواند رشد کودکان را بهبود دهد و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند.

نخود و طب سنتی

نخود از دیدگاه طب سنتی دارای طبعی گرم و خشک میباشد. مهمترین خواص درمانی این دانه گیاهی مفید، خاصیت ضد چربی، مقوی، محرک جنسی، صفرابر، تعدیل کننده قند خون، آنتی اکسیدان و مدر است. برخی از مهمترین خواص نخود در درمان بیماریها به شرح زیر میباشد:

پیشگیری و کمک به درمان افزایش چربی و کنترل قند خون از خواص نخود برای افرادی است که آن را مصرف میکنند. مواد موجود در نخود و فیبر محلول و نامحلول موجود در آن به تعادل سطح کلسترول و کنترل و مدیریت فشار خون بالا کمک می کند و از این رو غذایی مفید برای بیماران قلبی عروقی میباشد و از بروز حوادث قلبی پیشگیری میکند.تخفیف علایم و عوارض یائسگی از دیگر فواید مصرف نخود است. همچنین باز کردن قاعدگی از دیگر موارد مصرف نخود برای زنان میباشد.از خواص نخود که در طب سنتی به آن زیاد اشاره شده است، افزایش نیروی جنسی و تولید اسپرم در مردان است. همچنین برای تقویت قوای جنسی مردان میتوان مقداری روغن نخود را به زیر شکم مالید.به دلیل وجود ویتامین‌ها و عناصر غذایی مفید در نخود، این ماده غذایی بسیار مقوی بوده و به رشد کودکان بسیار کمک میکند.نخود برای رشد موها مفید بوده، از ریزش مو جلوگیری میکندو علاوه بر خوردن نخود که برای سلامت موها مفید است، شستشوی سر با آب نخود نیز به سلامت و رشد بیشتر موها کمک میکند.دانه نخود دارای خاصیت آنتی اکسیدان بوده و در نتیجه در پیشگیری از بروز انواع سرطان موثر میباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.