خواص میگو

بهترین محصولات اورگانیک

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

خواص میگو

۱,۸۶۳ بازديد

یکی از منابع غنی غذاهای دریایی میگو است. که حتی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها توصیه می شود: 

  • خواص آنتی اکسیدانی

دو نوع آنتی اکسیدان در میگو وجود دارد: یکی سلنیوم که مبارزه گری سر سخت بر علیه رادیکالهای آزاد است. در عین حال ایمنی بدن را افزایش می دهد و عملکرد غده تیروئید را بهبود می بخشد. دیگری آستاکسانتین است که منجر به کاهش التهاب می گردد و بدینوسیله از پیری زودرس و ابتلا به بسیاری از بیماریها جلوگیری می کند. 

  • غنی از آهن و فسفر

میگو یکی از منابع غنی از آهن و فسفر است. از مواردی است که به افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه میشود . در عین حال باید سعی کرد در برنامه غذایی کودکان و زنان باردار گنجانده شود. 

  • غنی از مس

اگر می بینید رنگ خون میگو آبی است دلیل آن مقادیر زیاد از مس است. می دانید که عنصر مس در حجم زیاد در معدودی از غذاها یافت می شود. 

  • به فراوانی امگا3 دارد 

این غذای دریایی منبع اسید های چرب، مخصوصا از خانواده امگا 3 است.  مصرف آن برای پیشگیری از آلزایمر و حواس پرتی در سنین بالا، همچنین کنترل فشار خون کمک می کند. با مصرف روزانه 380 میلیگرم از این اسیدهای چرب از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می شود. برای کمک به کنترل فشار خون سعی کنید آن را با نمک و روغن کم طبخ کنید.

طرز تهیه ناگت میگو

اینهمه در مورد خواص میگو صحبت کردیم تا از ارزش غذایی ناگت میگو آگاه شوید.قبل از خرید ناگت میگو باید توجه داشت که هر کسی میتواند ناگت خانگی تهیه کند حال به سراغ این سوال می رویم :ناگت میگو را چگونه در منزل تهیه کنیم؟ 

مواد لازم برای تهیه ناگت میگو

میگو پاک شده 200 گرم- تخم مرغ یک عدد- آرد سوخاری یا پودر پفک یا پودر نان باگت به مقدار لازم- روغن سرخ کردنی به مقدار لازم- پنیر پیتزای رنده شده یک پیمانه- دو حبه سیر- نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه لازم- پودر گشنیز و پودر زیره به مقدار کم، یک پیمانه کنجد، کمی زنجبیل تازه 

روش تهیه ناگت میگو 

برای شروع میگو و سیر را چرخ کرده با اضافه کردن ادویهای که از قبل آماده کرده ایم و نمک و فلفل سیاه و تخم مرغ و نصف پیمانه آرد سوخاری مخلوط کرده و ورز می دهیم سپس به اندازه یک عدد فلافل از مایه برمی داریم. اکنون یک قاشق چایخوری پنیر پیتزا به آن اضافه می کنیم و به آن شکل می دهیم. یک طرف را در کنجد می غلتانیم و طرفی دیگر را به آرد سوخاری آغشته می کنیم. سپس آنرا در روغن سرخ می کنیم یا اینکه بعد از اسپری کردن روغن بر روی آن به مدت نیم ساعت در دمای 180 درجه سانتیگراد در فر قرار می دهیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.