طرز تهیه روغن شحم گاو

بهترین محصولات اورگانیک

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

طرز تهیه روغن شحم گاو

۱,۹۱۸ بازديد

روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو به روغن چربی اطراف قلوه گاه گاو گفته می شود. این روغن بسیار لطیف است و زود هم آب می شود. طبق اطلاعات بدست امده در طرز تهیه روغن حیوانی برای اینکه نسوزد و خوب آب بشود باید همراه آن، مقداری از روغن های جاهای دیگر داخل شکم گاو که جزء احشاء است و کمی مقاوم تر از روغن اطراف قلوه است را به ان اضافه کنیم.برای تهیه این روغن ارگانیک خوشمزه ابتدا طرز تهیه روغن شحم را خوب بخوانید .عزیزانم برای این کار به یک کیلو چربی گاو نیاز داریم ابتدا چربی ها را نمک میزنیم و برای چهار ساعت میخوابانیم بعد از طی چهار ساعت آنها را در یک قابلمه میگذاریم و یک لیوان سرکه یا آبلیمو به آن اضافه میکنیم و چند حبه سیر و یک عدد پیاز متوسط از انواع ادویه به کار میبریم مثلا ادویه مون شامل یک عدد هل چند گلبرگ گل محمدی و در نهایت یک عدد سیب درختی و همه ی تین مواد را روی شعله کم میگذاریم و در صورت طی یک ساعت زمان این مواد را از صافی فلزی رد میکنیم و در یخچال قرار می دهیم و از آن استفاده میکنیم.

خواص روغن شحم گاو

پیه گاو به چربی های اطراف بدن گاو در قسمتهای مختلف گفته می شود. میتوان از این چربی ها روغن گرفت که به ان روغن پیه گاو می گویند. از قدیم الایام در طب سنتی به انسان ها توصیه شده از روغنهایی استفاده کنند که منشا حیوانی دارد. پیه قلوه گاو از همه پیه های گاو لطیف تر است و بیشتر هم میتوان استفاده کرد. ز جمله خواص روغن پیه گاو یا خواص روغن شحم گاو میتوان به آب کردن چربی­ های زیر شکم ، رشد عضلانی بدن ، تناسب اندام ، منبع تولید انرژی و توان بسیار عالی و تقویت کننده­ بودن سیستم دفاعی بدن اشاره کرد که بسیار هم عالیست. خواص روغن حیوانی برای مو بسیار است و میتوان برای لطافت مو از آن استفاده کرد.

مزایای روغن حیوانی

این روغن آن چنان لطیف است که در دمای پایین وقتی سرد است هم خیلی دیر سفت می شود و با اندک حرارتی آب می شود. از طرف دیگر به طور غیر قابل مقایسه ای بدون بو است و خیلی بوی کمی دارد.تاکیدات روایات در این باره به قدری جالب و خیره کننده هستند که انسان نمی تواند از آن ها به راحتی بگذرد و آن ها را نا دیده بگیرد.روغن پیه گاوپیه گاو به چربی های اطراف بدن گاو در قسمتهای مختلف گفته می شود.مصرف پیه ی گاو برای بیماران به صورت نامحدود (و البتّه با حفظ اعتدال) مورد تأکید است.کنار هم قرار گرفتن روغن حیوانی و قرائت قرآن در کنار یکدیگر نشانه ای از تأثیر بسیار زیاد روغن حیوانی در سلامت انسان است. روایت دیگری از امام صادق (ع) بر تأثیر روغن پیه ی قلوه گاه گاو همراه با برنج در رشد عضلانی و مطلوب بدن تأکید دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.